Den urimelige Forskelsbehandling

Omprioriteringsbidrag?

Som borger i København er du med til at betale for opførelsen af
underjordiske P-pladser til over 700.000 stykket i indre by.
Derudover skal du betale 12.000 om året for at holde
i dit lokale P-hus. Det er da en omprioritering, der er til at tage og føle på!
Læs mere

Skoda versus Audi

Læs om hvordan By og Havn I/S' direktør Lars Mortensen sammenligner
parkerings modellerne i Ørestad og indre København.
Parkerings modellen i Ørestad som er cirka 35 gange dyrere end  i indre by.
Læs mere

Historik for parkerking i Ørestad!

Parkeringens historie i Ørestad set fra et beboer perspektiv beskriver,
hvordan forholdene for parkering fra starten til nu har ændret sig.
Læs mere

En bydel for børnefamilier?

Ørestad markedsføres som en bydel for børnefamilier.
For at få hverdagen til at hænge nogenlunde sammmen,
har mange børnefamilier brug for en bil. Børnefamilier har også mange andre udgifter.
Derfor rammer prisen for parkering ekstra hårdt på børnefamilierne.
Læs mere

Hvis er ansvaret?

By & Havn I/S er ejet af Københavns Kommune (95 %) og Staten (5 %).
På trods af en ejerandel på 95 % udtaler Københavnske politikere,
at de ikke har nogen indflydelse på By & Havns beslutninger.
Er det fordi By & Havn bare skal tjene flest mulige penge
til Københavns Kommune?
Læs mere

”Ingen biler i en moderne storby!”

Trafik- og miljøborgmester Morten Kabell har den faste overbevisning,
at der ikke bør være biler i København. Denne overbevisning søger han
med alle midler at virkeliggøre.

 

 

 

 

 

 

Det spændende Arena kvarter

Der opføres i Ørestad en ny Super Arena med plads til 15.000 besøgende,
men der opføres ikke i den forbindelse nogen nye parkeringspladser:
hverken til busser eller biler!
Forklaring: ”Vi forventer kun cirka 1.500 biler til Arenaens arrangementer!”
Spørgsmål: "Hvor skal busser, handicapppede eller gæster i biler parkere?"

Svar: ”Der er jo 4.500 parkeringspladser i området, så det er ikke noget problem.”
Tanke: OK, så erfaringerne fra Forum (koncerter og lignende),
samt Parken (fodbold, koncerter mm.), hvor der ALTID er parkeringskaos
OG den offentlig transport er meget bedre er ikke noget,
der har relevans i Ørestad?
Og hvor skal de busser, der kører udenbys-gæster
til Arenaen finde parkeringspladser?

Læs mere